Circa 60% din apelurile din anul 2019 la Serviciul național unic pentru pentru apelurile de urgență 112 au fost false

Circa 60% din apelurile din anul 2019 la Serviciul național unic pentru pentru apelurile de urgență 112 au fost false, potrivit datelor Serviciului. Dintre apelurile reale, cele mai multe au fost gestionate de Serviciul de Ambulanţă (74,6%), Poliţie (22,8%) şi Pompieri (2,6%)

Statistica pe anul 2019 arată că la numărul unic de urgenţă 112 au fost primite şi tratate 3 175 283 apeluri. Potrivit datelor statistice, reiese o medie zilnică de 8 723 de apeluri la numărul unic de urgență 112.

Cele mai solicitate intervenții, conform clasificatoarelor evenimentelor sunt: hipertensiunea arterială, dureri abdominale, toratice sau de spate, copil bolnav infracțiune contra vieții, contra patrimoniului, în domeniul transportului și incendiile.

Din punct de vedere al localizării geografice, cele mai multe apeluri provin din municipiile Chișinău și Bălți și raioanele Orhei, Cahul, Ungheni și Soroca.

Totodată, în această perioadă, Serviciului 112 a recepționat 13 152 de mesaje SMS de anunţare a urgenţelor.

Numărul de apeluri ce nu reprezintă urgențe a scăzut în 2019 cu aproximativ 9 procente şi se situează la circa 59%, înscriindu-se în media înregistrată la nivel european.

Sursa: unimedia.info

 

Distribuie

Lasă un răspuns